Dynamische leer- en onderzoeksomgeving
Fontys ICT is een vernieuwende en snel evoluerende organisatie. Wij zoeken voortdurend naar manieren om ons onderwijs en onderzoek te verrijken, persoonlijker en flexibeler te maken. Wij aarzelen niet om te experimenteren, met nieuwe technologie, werkvormen, curriculum en samenwerkingsverbanden. Dat doen we in nauw contact met de wereld om ons heen: studenten, arbeidsmarkt, bedrijven, collega-kennisinstellingen en de maatschappij waarin we ons bevinden.
Dit levert een dynamische leer- en onderzoeksomgeving op, waar talent zijn eigen leerweg uit kan stippelen en zich optimaal kan ontwikkelen. Een omgeving, die bovendien open is voor iedereen, die er gebruik van wil maken. We zijn daarmee onderscheidend.
Wat nu?
De komende tijd nemen wij onze profilering, positionering en daaruit voortvloeiend onze branding onder de loep. We heroverwegen onze waarden en centrale boodschappen en definiëren onze nieuwe identiteit. We zoeken naar manieren om deze effectief uit te dragen naar alle stakeholders.
Het Fontys ICT-kompas
In 2020 heeft het themateam Identity op basis van interviews en werksessies met collega’s en andere betrokkenen bij onze organisatie hard gewerkt om onze collectieve waarden en ambities te verkennen. Dit hebben wij vertaald naar het FHICT Kompas, een model dat onze belangrijkste waarden in beeld brengt en richting geeft aan hoe wij ons als organisatie (willen) onderscheiden.
‘Wat is onze identiteit?’ ‘Wat definieert ons, wat verbindt ons?’ Fontys ICT buigt zich over deze existentiële vragen. Alleen als je jezelf door en door kent, kun je jezelf goed profileren.
Artikel op Fontys Actueel Artikel in Brabant Business